DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

Dětské čtyřkolky - rozvoz po celé ČR i na Slovensko

Jak na čtyřkolku - rady a tipy

Jak na čtyřkolku - rady a tipy

 

Dovezli jste si domů malou dětskou mini čtyřkolku 49 ccm co s ní?

MINIČTYŘKOLKA mini quad

Nasadíte přední i zadní kola, upněte řídítka do třmenů a seřidíte motor -   je dobré vyměnit palivovou hadičku za českou.

Sundáte filtr sání a molitan napustíte olejem na vzduchové filtry a zamontujete jej zpět. Jestli vám někdo řekne, že je to zbytečné, tak vám povím co se stane. Hodina jízdy jemným prachem = špinavý karburátor, ucpané trysky (když budete mít kliku). Nemáte kliku? Zadřeli jste moto čtyřkolky.

Kohoutkem pustíte benzín, kovovou páčku na karburátoru - do pozice nahoru, 2 krát krátce potáhnu za startovací lanko a poté prudčím zatažením nastartujete dětskou čtyřkolku po pěti sekundách páčku do prostřední polohy po pěti minutách páčku dolů. Jste připraveni k první jízdě na dětské čtyřkolkce. Zvedněte dětskou čtyřkolku za zadní osu, tak aby byla zadní kola ve vzduchu a přidávejte krátce plyn. Po deseti minutách vypněte motor dětské čtyřkolky. Pokud z přepadové hadičky bude kapat či téct benzín, vypněte benzín, odšroubujte misku karburátoru a snižte hladinu v plovákové komoře karburátoru. Jsou dvě možnosti.

  • 1. přihneme vidličky ve tvaru U lehoučce směrem dolů
  • 2. upravíme jehlový ventil

řetěz napněte tak, aby když jezdec sedí na čtyřkolce, měl řetěz průvěs 1,5 cm.

UPOZORNĚNÍ

Všechny šrouby a matky utahujte tak, aby jste nerozdrtili ložiska.
Mějte vždy namazaný řetěz
Hlídejte zda je pastorek plně funkční. Ložisko pastorku se zanáší prachem, který vzniká při otěru spojkového obložení. Je nutné ložisko častěji čistit a mazat.
Je nutno dodržovat poměr oleje do benzínu 1:40 u dětských čtyřkolke používáme olej Husqvarna XP2T, nebo Stihl
Vždy překontrolujte zda je přitažené plynové lanko na karburátoru (převlečená matka).

 

Dovezli jste si domů malou dětskou čtyřkolku 110 ccm, nebo 125 ccm co s ní?

 

ATV 4takt (čtyřkolka)

 

Přivezli jste domů čtyřkolku?
Jak jste jistě zjistili celý stroj je uložen v ocelové konstrukci. Doporučoval bych rozmontovat konstrukci a čtyřkolku položit vedle na složený karton z obalu. Než nasadíte zadní kola utáhněte kontramatky na zadní nápravě která přidržuje na levé straně rozetu a na pravé straně brzdový kotouč. Zapomenout by jste také neměli na namazání řetězu, nepoužívejte vazelínu, ale sprej na toto určený. Já používám castrol nebo motul. Potom nasadíte zadní kola která zajistíte matkami a je následně závlačkami.
Nyní přesuneme pozornost k přední části čtyřkolky.
Než se začneme věnovat nasazení kol měli bychom obrátit pozornost na ramena přední nápravy.Já začínám tím, že překontroluji vodorovná uchycení ramen. Pokud hrkají tak je rozšroubujte a přidejte silonové podložky. Kovové nepoužívám protože při dotažení většinou rozmačkám futra v ramenech“špatně“

Máte li hotovo pustíme se do svislých čepů.
Svislé čepy musíme překontrolovat stejným způsobem jako ramena. Pokud svislé čepy hrkají musíte je vypodložit také silonovou podložkou, používejte podložky patřičně silné aby byl zachován kolmý směr a čep nehrkal. Poté seřídím táhla řízení. Vše řádně překontroluji a poté nasadím přední kola která upevní matkami a následně závlačkami.
Máme čtyřkolku na kolech!!!!!!!!!!!!!! Ještě ale není hotovo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nyní se pustíme do nasazení řídítek.
Řídítka srovnáme na střed do třmenů a pevně utáhneme.Pokud na řídítka přijde chránič s kontrolkami,dejte pozor aby nebyla moc dopředu aby jste nedrhli při zatáčení o přední část ATV - čtyřkolky.
A v tuto chvíli to vypadá,že máme hotovo ale stále nejsme v cíli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dostali jsme se do závěrečné fáze pro sestavení čtyřkolky.
V tuto chvíli vlastně stačí nasadit nosiče a nárazníky .Jeli přední nárazník dělený, nasadíte nejdříve spodní díl a potom vrchní, ani jeden z nich nedotahujte, protože až budete oba dílce spojovat je třeba mít vůli aby dílce šli spojit. Máme li spojeno utáhneme spoje na“krev“. Ve zkratce řečeno,1.střed, 2.vršek, 3.spodek
Myslíte si že jste dosáhli cíle?To si myslíte špatně.
Jediné čeho jsme dosáhli-sestavili jsme čtyřkolku.

SEŘÍZENÍ
Upozornění! Mohu vás zde navést jak seřídit čtyřkolku, ale chci a musím vás upozornit, že je nutné toto nechat udělat v odborném servisu.Tedy?! rada a návod pro servisního technika.
První co udělám je že překontroluji všechny spoje
Změřte akumulátor zdali má dostatečnou kapacitu, vězte že přiložený akumulátor je pouze demonstrační (měl by vydržet 10 startů) - vezmeme li pulzní nabíječku a dáme ji na 12 hodin nabíjet abychom ji naformátovali máme dost reálnou šanci, že zvedneme životnost akumulátoru. Máme li nabito překontrolujeme zdali je pojistka na svém místě (průsvitný váleček na červeném kabelu)

Než nalijeme benzín do nádrže překontrolujte ventily. Vyzkoušejte zdali svíčka dává jiskru (já ji raději hned měním za NGK7)
Jdeme nalít benzín (natural 95). Nalili jsme a dáme se do startování. Na karburátoru je sytič, dejte ho do polohy vzhůru, potom stiskněte levou brzdu a tlačítkem s bleskem startujte. Jakmile naskočí motor po chvilce jej přepněte dolů a pomalu se rozjedete.
Jistě jste zjistili, že je řetěz příliš napnutý - povolit. Při povolování řetězu se vám může stát, že poteče karburátor z přepadové hadičky, tudíž je potřeba seřídit plovákovou hladinu. Jsme li hotovi můžeme směle říct, že překontrolujeme spoje a pustíme se do zajetí čtyřkolky (to je příjemné)
Po 5ti motohodinách vyměníme olej vše ještě jednou překontrolujeme a můžeme ATV čtyřkolku předat zákazníkovi
Při jízdě přeji příjemnou zábavu.